fredag 26 december 2008

Nyårslöftestips

Julen är på upphälliningen, liksom glöggen var nyss, grönkålen är uppäten och klapparna öppnade. Snart är det dags att börja fundera på det nya året. Och de löften om ett bättre liv som åter ska ställas ut.

Innan jag tar itu med mina egna, tänkte jag komma med lite tips till kända personer. Inte bara mellandagsrea, utan helt gratis råd!

Jag lovar att...

Barack Obama
Connect the phone to Hillary at 3 a.m.

Peter Jidhe
I fortsättningen enbart kommentera bollsparkning.

Mona Sahlin
Aldrig mer hoppa i galen badtunna.

Sven-Otto Littorin
Ta varje skitdag som den kommer hela jäkla skitåret.

Jonas Gardell
Aldrig mer bo på slott utan Mark.

Maria Wetterstrand
Motsätta mig varje ändring av miljöpartiets stadgar.

Urban Bäckström
Göra Svenskt Näringsliv till en spjutspets för minskade utsläpp av växthusgaser.

Mikael Persbrandt
Ta det lugnt.

Inga kommentarer: