tisdag 7 oktober 2008

Småföretagarvardag

Mjuka digitala reggaetoner blåste bort den korta nattsömnen redan 04.00 i går morse. Så dags känner man verkligen att hösten tagit totalkommando - mörkt som i en fondspekulants hjärta.

Några timmar senare var jag framme i Lund, redo för en heldags turnerande i Skåne som visade sig från sin allra brittsommarsoligaste sida. So much för höstkommando.

Dagen bjöd på intervjuer med sju kunniga och dedicerade personer om så skilda frågor som valutasäkring, kvalitetsuppföljning, biljettautomater, ej närvarande chefer och nya dyra läkemedel. Allt detta ska kokas ner i begripliga analyser. Härligt!

En riktigt leveranstät vecka är det i övrigt. Mina kollegor hade två avrapporteringar i går, jag ska nu till Huddinge och presentera en avstämning och i morgon eftermiddag är det dags för nästa. Det gäller att inte klippa tånaglarna i onödan.

Räknar med att hinna hem till Kastanjegården i tid för middag idag i alla fall. Och läsa lite sagor. Om jag får tippa blir det nog Nalle Puh och "Alla våra sinnen". Jag brukar utnämnas till Puh av småttingarna, undrar varför, jag äter ju inte honing...

Inga kommentarer: