onsdag 14 januari 2009

Tänkvärt från dagens partiledardebatt i parlamentet

Fredrik Reinfeldt, statsminister (m):
"Jag bor på planeten jorden."

Oppositionsledare Mona Sahlin (s):
"Vad är det som har hänt? Jag ska ge några tips på vad som har hänt: Berlinmuren är borta. Sovjetunionen är borta."

Maud Olofsson, näringsminister (c):
"Jag kommer precis från Sydafrika."

Jan Björklund, utbildningsminster (fp):
"Just i dag kommer det ingen ytterligare åtgärd, men det finns ju fler dagar i år."

Göran Hägglund, socialminister (kd):
"Peter Eriksson frågar mig om det är så att jag vill ge mer pengar. Svaret är ja."

Lars Ohly, partiledare (v)
"Det finns en frifräsare i regeringen."

Peter Eriksson, språkrör, (mp):
"Jag håller helt med Göran Hägglund."

Källa: Kammarens protokoll, www.riksdagen.se

Inga kommentarer: